Märkamatult on kätte jõudnud aasta oodatuim aeg. Soovime Neuroturunduse labori poolt kõigile ilusaid pühi ning teeme väikese jõulukingi oma klientidele ja neuroturunduse huvilistele. Siin on meie hinnangul parimad raamatud ja podcastid neuroturundusest, millest pühade ajal teadmisi ammutada. Ja kes teab, võib-olla satub mõni neist ka teie uusaastalubaduste nimekirja.
Podcastid, mida kuulata:
Nir and Far: Business, Behaviour and the Brain
Saade räägib nii psühholoogiast, tehnoloogiast, ärist kui ka kõigi nende koostoimest. Saates jagatakse nippe, kuidas produktiivsemalt tööd teha, aga seda päriselt teaduslikus võtmes.
Brains Byte Back
Saates intervjueeritakse startup ja suurte organisatsioonide juhte, kes muuhulgas räägivad ka sellest, kuidas meie aju töötab. Saates uuritakse, kuidas teadmised ja tehnoloogia ristumine aitab luua inimkonnale parem ja jätkusuutlikum tulevik.
Hidden Brain
Shankar Vedantam kasutab oma saates teadust ja jutuvestmist, et paljastada alateadlikud mustrid, mis juhivad inimeste käitumist, kujundavad valikuid ja suunavad suhteid
Marketing Over Coffee
Ka see podcast võtab käsitlusse turunduse ja tehnoloogia. Saates tehakse intervjuusid ka selliste suurkujudega nagu Seth Godin, Simon Sinek, Ann Handley jpm. Umbes pooletunnised episoodid on täpselt õige kuulamine, kui soovid päevakajaliste turundusteemaliste sündmustega kaasas käia.
Choiceology
Kas targemate valikute tegemine on õpitav? Oma saates räägib Katy Milkman tähtsate otsuste langetamisest toetudes teaduslikele uuringutele. Ta uurib käitumisökonoomika õppetunde, et aidata oma kuulajatel otsustusvõimet parandada ja lõplikult muuta.
Action Design Radio
Erik Johnson ja Zarak Khan räägivad oma ala ekspertidega käitumisteaduse ja psühholoogia teemalistest uuringutest ja suundumustest humoorikas võtmes.
Behavioral Grooves Podcast
Maailma helgemate mõttejuhtide lood, saladused ja teadmised. See podcast langetab saladuseloori inimeste käitumise kohta, mis aitavad teil parandada suhteid ja heaolu.
AigoraCast
Podcastis leiavad aset vestlused juhtidega selle üle, kuidas uued tehnoloogiat tarbijakäitumist mõjutavad
All in the Mind
Saates räägitakse kõigest, mis puudutab psüühikat: mõistus, aju ja käitumine – alates sõltuvustest kuni tehisintellektini.
Raamatud, mida lugeda:
Matt Johnson & Prince Ghuman “Blindsight”
Meile meeldib mõelda endast kui sõltumatutest ostlejatest, kes kontrollivad oma otsuseid ning teavad täpselt, mida vajavad. Tõde on aga palju keerulisem. Tänapäeval teavad kaubamärgid sinust rohkem kui sa ise. Raamat on mõeldud nii turundusspetsialistidele, kes soovivad mõista oma kampaaniate psühholoogilisi tagajärgi, aga ka neile, kes soovivad omandada võimet näha nähtamatut ehk olla teadlikud, mida oodata, kui teie aju kohtub kaubamärgiga.
Dan Hill “Famous Faces Decoded: A Guidebook for Reading Others”
Teame juba, et inimeste ja emotsioonide mõistmiseks sõnadest ei piisa, sest suhtlemine on midagi enamat kui sõnalised deklaratsioonid. Mõnikord lahendame ebaselgeid olukordi või kohtumisi, kus kõik kaardid pole laual. Kuna püüame nii töö- kui ka eraelus hästi hakkama saada, vajame reaalajas tagasisideahelat, millele saame loota ja see võib olla teave, mida inimeste näod paljastavad. Raamatu läbi lugemisel saate oskuse inimeste emotsioone lugeda ilma sõnu vajamata.
Darren Bridgen “Neuro Design”
Kuidas saab veebilehe kujundust muuta, et kasutajate esmamuljet parandada? Milline mitmest trükireklaami kujundusest tekitab kõige tõenäolisemalt soovitud emotsionaalse reaktsiooni? Kuidas saab printreklaami kujundust optimeerida, et see oleks nähtav? Kui otsite neile küsimustele vastuseid, siis Neuro Design on raamat, mida peaksite lugema. See raamat peaks olema kõigi sisuloojate riiulil, sest esitatud arusaamad saavad lähitulevikus kindlasti disaineri tööriistakompletki igapäevaseks osaks.
Phil Barden “Decoded – The Science Behind Why We Buy”
Autor seab kahtluse alla majanduslikud eeldused ja tõekspidamised selle kohta, kuidas teevad inimesed ratsionaalseid otsuseid. See käsiraamat otsuste tegemisest pakub laia valiku ajakohaseid teaduslikke tõendeid ja juhtumiuuringuid ning on suurepärane lugemine kõigile, kes on huvitatud neuroturundusest, reklaamidest, turu-uuringutest, meediast, tootearendusest, kommunikatsioonist, müügist ja ärist või ka neile, kes tahavad lihtsalt mõista meie arusaamu ja motivatsiooni otsuste tegemisel.
Neale Martin “Habit: The 95% of Behavior Marketers Ignore”
Igal aastal raisatakse miljardeid reklaamidele, aga ometi ebaõnnestuvad 80% uutest toodetest ning ettevõtted kaotavad isegi “rahulolevaid kliente”. Kuidas nii paljud säravad turundajad ja tootearendajad armetult läbi kukuvad? Raamatus selgitatakse, kuidas toimib meie alateadvus, mis kontrollib 95% otsustest.
Robert Heath “Seducing the Subconscious: The Psychology of Emotional Influence in Advertising”
Kohustuslik lugemine kõigile, keda huvitab reklaamimaailma roll ja mõju. Robert Heath kasutab eksperimentaalpsühholoogia ja kognitiivse neuroteaduse lähenemisviise, et visandada oma teooria reklaami alateadlikust mõjust selle vaatajaskonna elule. Lisaks reklaamide mõjule käsitleb Heath ka seda, kuidas reklaam areneb. Praeguste uuringute toel näitab alateadvuse võrgutamine meile, kui kummaline ja keeruline on meie suhe reklaamidega, mida me iga päev näeme.
Kingi inspiratsiooni saime nmsba.com lehelt.