Pakendiuuringud

Balbiino

Jäätiste kapp võtab tihti kordades rohkem ruumi ja seal on kümneid tooteid enam kui üheski teises riiulis. Sestap on uued jäätiste pakendid need, mille riiulil silmapaistvust uurida tasub. Pakendi disaine saab pilgujälgimisega testida laboris arvutiekraanil või riiulis, aga antud uuringus viisime disainid nende loomulikku keskkonda. Tegime katsed reaalses ostukeskkonnas analüüsides reaalseid inimeste jäätise ostmise harjumusi. Kasutades pilgujälgimist selgitasime välja, millised jäätisepakendid tõmbavad jäätisekappides enim tähelepanu. Tuvastasime, mida jälgitakse tootepakenditel konkreetsemalt (elemendid ja info) ning samuti mõõtsime erinevate jäätisepakendite poolt tekitatud positiivseid emotsioone.

Leibur

Tavaliselt otsime oma uuringutes vastust küsimusele, et millised värvid või elemendid sobivad ühe konkreetse toote pakendile. Vahel uurime seda ka mingi tooteseeria lõikes. Leiburi uuringuks oli aga brändi visuaalse kommunikatsiooni optimeerimine üle kõigi toodete. “Milline korporatiivne pakendi disain oleks selline, et sobiks kõikidele erinevatele leiva ja saia toodetele, olles pilkupüüdev, ent jättes siiski alles olemasolevate toodete unikaalsed kujundused ja brändide identiteedid?” Pilgujälgimise katse abil saime välja tuua lahendused, mis enim Leiburi brändi edasi andsid. Uute disainide abil paranes märgatavalt Leiburi brändi nähtavus ja inimesed vaatasid uute disainide puhul palju rohkem just Leiburi brändi. Emotsioonide mõõtmise ja intervjuude abil tõime välja kõige positiivsemalt mõjuvad disainilahendused. Ühtlasi saime välistada need, mis inimestele ei meeldinud.