Muud uuringud

Omniva

Ühelt poolt vihatud otsepost ja poe allahindluslehed on end ikka ja jälle tõestanud kui efektiivne turunduskanal. Antud uuringus testisime kuue erineva jaeketi otsepostituse allahindluslehti. Pilgujälgimise abil analüüsisime erinevate vanusegruppide lugemisharjumusi ja info otsimise strateegiaid. Lisaks sellele mõõtsime emotsioone ja tegime intervjuud mälu ning arusaamise kaardistamiseks.

Postimees

Bännerreklaame ja uudisteportaali Internetis on varem uuritud, aga paberlehtede lugemist palju vähem. Selles väga mahukas uuringus võtsimegi just Postimehe paberlehe testimiseks. Üle kuu aja väldanud uuringus, lasime inimestel hommikuti värskeid lehti pilgujälgimise prillidega 15-20 minutit sirvida. Seejuures vaatasime nii lugemismustreid kui erinevate lehe elementide märgatavust nagu pealkirjad, artikli kirjeldused, pildid, reklaamid ja teised elemendid.

Kompetensikeskus Tsenter ja mööblitootjad

Veebipoodides räägime eelkõige kasutajamugavusest ja prinditud müügikataloogides info loogilisusest. Samas, palju vähem tähelepanu saavad toodete pildid. Olime aga teaduskirjanduse ja oma varasemate uuringute põhjal veendunud, et piltidel on oluline mõju tarbijale. Antud uuringus võtsimegi vaatluse alla mööbli pildid ja nende esitamise erinevad viisid (reaalse toote nägemine, toote foto või 3D renderdus jne). Eeluuringud leidsid aset laboris ning sellele järgnes kaheosaline põhiuuring koostöös Tsenteriga maailma suurimal mööblimessil Kölnis ning Tallinna Interjöörimessil. Lisaks sellele, mida toodete juures märgati, kaardistasime seda, kas toodete erinev presenteerimise viis mõjutab sihtgrupi hinnangut toote kvaliteedist ja hinnatajust.